Pipa - Reisverslag uit Rio Grande, Brazilië van Anne Cherena - WaarBenJij.nu Pipa - Reisverslag uit Rio Grande, Brazilië van Anne Cherena - WaarBenJij.nu

Pipa

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 September 2012 | Brazilië, Rio Grande

Na een vakantie met een druk schema, is drie dagen vertoeven in een Resort geen overbodige luxe! Drie dagen volplannen met niks doen is ons goed bevallen!

Na een reis van 13,5 uur waarbij we een vlucht overstap hadden in Brasilia kwamen we om 2 uur 's morgens aan bij het Resort. De kleine kustplaats Pipa ligt ten zuiden van Natal. De taxirit duurde ongeveer 1,5 uur, aangezien er te vaak heuvels zijn geplaatst op wegen waar je 60 km/h mag. Om je dood aan te ergeren, maar daar waren we misschien iets te moe voor.

De receptie was om 2 uur 'snachts gesloten (alleen van zondag op maandag overigens) en de portier bracht ons naar onze kamer. In de veronderstelling dat we een twee persoonskamer mét spabad hadden geboekt, keken we vreemd op toen we vier bedden tegenkwamen en enkel een douche. De puf om de portier er mee lastig te vallen, die ook geen Engels sprak, ontbrak. Eerst slapen en dan ergens aan een bel trekken. Geloof het of niet, maar na al het reizen van die dag lagen we beiden om 4 uur op bed naar het plafond te staren. Na een korte nacht wilde we toch maar eens informeren over onze kamer. Ondertussen was het spabad gevonden op het dak (!!!!) en waren de vier bedden nog vreemd.

De receptioniste sprak (uiteraard) ook geen Engels en aan haar reactie te zien, vond zij het vreemd dat wij geen Spaans praatten. Uh, jammer dan. Aan het einde van het 'gesprek', hebben we de receptie verlaten met de veronderstelling dat het wel goed zat met die kamer. Prima dan!

In het hele park zijn volgens mij 5 appartementen bezet. Het is dus altijd rustig in het zwembad en in het restaurant. Af en toe kom je een persoon tegen.

Alleen de laatste drie dagen hebben we last gehad van muggen. Het lijkt alsof ze hier op een hogere frequentie zoemen dan thuis, heel irritant. Ook laten ze grotere bulten achter. Het enige lichtpuntje is dat de insectengel toch niet voor niks is meegenomen, hoewel dat ook niet erg was geweest.

Met het thema: helemaal niks doen, hadden we gepland om de eerste dag helemaal niks te doen, de tweede dag het stadje te verkennen en de derde dag weer helemaal niks te doen. De eerste dag was er al een beetje bewolking en hier en daar wat regen. Het is nooit in ons opgekomen dat het tijdens onze Resort dagen wel eens kon regenen. Stond gewoonweg niet op de planning!

Doordat het zwembad weer ons een beetje in de steek liet, zijn de we eerste dag maar naar het stadje gelopen en later niks gedaan in het spabad op het dakterras. Aangezien er niet alleen leuke winkeltjes in het stadje waren, maar ook gezellige restaurantjes, hebben we daar de tweede en derde avond gegeten. De concurrentie is vollop en elke persoon met een menukaart in z'n handen moet je ontwijken. Een hele kunst, kan ik je vertellen!

Het weer werd de dagen erna beter en hebben we wel van het zonnetje kunnen genieten. De billen lijken gelukkig witter dan toen we weggingen, dus die missie is geslaagd!

Morgen is de lange weg naar huis. Taxi's, vliegtuigen en lange wachttijden staan op het menu. Als we al 12 uur onderweg zijn vanaf Pipa, gaan we pas het vliegtuig in van Rio naar Parijs.

De tassen zijn inmiddels ingepakt, de rekening is betaald en de taxi is geboekt voor 7 uur morgenochtend (dat hopen we dan maar!). Vroeg slapen, het wekkertje gaat om 6 uur...

Boa noite!

• 20 September 2012 - 07:46

Mama:

Dat was het laatste verslag, ben wel heel blij dat jullie weer thuiskomen. Heb jullie gemist.
    Hele goede reis en probeer wat te slapen onderweg.
    liefs,

• 20 September 2012 - 12:02

Saskia:

zo dat waren wel 3 weken die verlopig in jullie geheugen gegrift blijft staan haha.
    Jullie kunnen niet zeggen we hebben niks beleefd.
    Ben benieuwd naar de film. En blij dat jullie weer thuis komen.
    Nou lady`s tot morgen dan maar xxxxxx saskia

• 22 September 2012 - 08:28

Richard:

Wijfie s ik ben blij dat jullie nu weer veilig thuis zijn ,zeker na zo lange terug reis ,wat jullie mee hebben gemaakt aan avontuur dat neemt jullie nooit meer iemand af,bedankt voor alle mooien reis verslagen ik heb er van genoten.
    RichardXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX