Amazone was geweldig - Reisverslag uit Rio Grande, Brazilië van Anne Cherena - WaarBenJij.nu Amazone was geweldig - Reisverslag uit Rio Grande, Brazilië van Anne Cherena - WaarBenJij.nu

Amazone was geweldig

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 September 2012 | Brazilië, Rio Grande

Waarbenjij.nu

Donderdag 13 september:
Het begon al leuk..
Om 04:00 uur stond de taxi voor de deur die Elia voor ons had geregeld. Aangekomen op het vliegveld, wij richting de in check balie. Anne checkt in niks aan de hand (achteraf verkeerde vliegtickets), Cherena checkt in "Cherena let me explain something to you, it's not ok." Hij wees op mijn vliegticket. "this is a diffrent airport" Anne en Cherena: HUH?! What?! Neeeeee!
Zo begon onze reis naar de amazone, gelukkig kon de grond steward ons ticket omboeken en konden we op dit vliegveld blijven en een uurtje later dan gepland de lucht in gaan. We zouden overigens wel een uur minder de tijd hebben op het volgende vliegveld! Op Brasillia aangekomen(09:17) hadden we nog maar 30 minuten dat bracht de nodigen zenuwen of we het zouden redden ja of nee! Boardingpass: gate 10, boarden 09:12, vertrek 09:52.
Wij rennen als twee idioten door dat vliegeveld aangekomen bij gate 10... Deuren gesloten en de volgende vlucht stond al op het scherm, wij nog harder rennen opzoek naar iemand die ons kon helpen! Eindelijk iemand gevonden die deed nog lekker rustig aan ook wees ons 10 keer aan dat daar gate 10 was waar wij tegen in gingen omdat we dat allang wisten! Ineens riep Cherena gate 8! Manaus, amazone!! 09:52. De gate was dus veranderd! Eindelijk konden we stoppen met dat zenuwachtige gedoe! Bloedheet van het rennen.

Gelukkig waren onze koffers ook aangekomen daar zaten we nog wel een beetje over in door deze hectische dag.
Er stond netjes op ons iemand te wachten met de naam Feliksik, Anne. 10 minuutjes rijden naar de boot waarmee we dan eindelijk de jungle in gingen. Super gaaf om te zien allemaal. Bij aankomst kregen we een braziliaans drankje heerlijk zoet en droeg de loopjongen netjes onze koffers naar ons huisje toe. Het ziet er heel gaaf uit(zie de foto's)

Onze eerste ervaringen in de jungle zijn begonnen met de monkeys en alligators!
Vanmiddag hadden we gelijk een tochtje naar de apen. Wat is dat kicke zeg! Zo dichtbij en niet eens in een dierentuin! We hebben heel wat gefilmd en gefotografeerd!
Vanavond rond 20:30 uur gingen we het water op in het pikke donker met een kano en een grote lamp op zoek naar krokodillen. Het is heel moeilijk om ze te vinden, want zodra je de lamp over het waterscheen zag je de ogen twinkelen maar zodra je dichter bij kwam gingen ze onderwater. We hebben er een aantal kunnen zien vanaf een afstand en een behoorlijk grote van wat dichterbij. We hebben zelfs aan het einde een baby krokodil gevangen en vast kunnen houden! Dat was echt kicke!

Vrijdag 14 september:
Eerst happy birthday Richard (vader van Cherena)! Vanmorgen vroeg op pad met een lange broek en dichte schoenen een wandeling door de jungle. Wat is het hier HEET het voelt als + 40 graden en de luchtvochtigheid is boven de 80% je voelt de hele tijd het water over je lichaam gaan en hebt een klam gevoel! We zouden hier zeker niet aan kunnen wennen haha ons te heet!
Tijdens de wandeling zagen we hoog in de bomen nog een aantal aapjes boven ons heen en weer springen, ook hebben we een hoop geleerd over de duizende verschillende bomen en het leven van de jungle. We hebben ook vleermuizen gespot in een holleboom.
Later op de dag zijn we piranha gaan vissen! En ja Anne en Cherena hebben er alle twee 1 gevangen! Ze zijn niet zo eng en gevaarlijk als ze laten zien op de televisie! ( de foto's komen er natuurlijk op te staan) We hebben echt gevist met een bamboe hengel en een stukje vlees best leuk om te doen vooral omdat we uiteindelijk de piranha hebben gevangen!
Vanaf het piranha vissen zijn we met een speedboot een stuk verder de amazone in gegaan naar een indianen stam, best eng alles pikke donker geen licht! De indianen gingen voor ons dansen en maakte muziek, de afsluiting was dat ze ons 1 voor 1 gingen halen en mee moesten dansen hahah Anne; ' als ze mij maar laten zitten hier heb ik toch geen zin in' en wie wordt er als eerst van de banken gehaald.. Je raadt het al Anne!! Iedereen moest mee dansen met hun indianen dans. Na het avond eten waren we helemaal gesloopt en zijn we lekker naar bed gegaan.

Zaterdag 15 september:
Weer zoals elke ochtend vroeg uit de veren want we zijn de boottocht 'meeting the waters' gaan doen! Rio amazon en de Rio negro(zwarte rivier) twee rivieren die bij elkaar komen en toch gescheiden blijven door de snelheid van de stroming en de tempratuur van het water. De Rio amazon komt uit op de atlantische ocean en is daarom kouder en sneller. We zijn onderweg een aantal dolfijnen tegen gekomen en in de middag hebben we geluncht op een drijvend restaurant. Aan land bij dat restaurant hebben we weer aapjes gezien en zelfs bananen stukjes gevoerd heel schattig om te doen en zien!
Tijdens onze amazone en jungle trips zijn we leuke mensen tegen gekomen we gaan zelfs vanavond met ze alle eten, want Sally is jarig!
We hebben Sally(in de 50) en Emma(in de 30) zijn Britse en
Diana en Richard( eind 60 begin 70) uit San Fransico. Hele gezellig mensen met al heel veel landen op hun lijstje en een hoop intressante verhalen! Ohja ze hebben een bijnaam voor Cherena " the dragon tattoo girl" en hier op het park hebben ze een "indianen naam: nice flower" (vanwege de rozen op haar rug).
Vanavond was het eten heel gezellig en zo leuk, Cherena 21 de jongste en Diana en Richard  eind 60 begin 70 de oudste van ons alle en dan zo leuk met elkaar over weg kunnen! Diana is een kunstenares en als je haar ziet zou je dat ook zeker zeggen een hele mooie oudere vrouw en haar man Richard is een psychiater hele intressante man. Het blijft leuk hoe al deze verschillende mensen het zo leuk met elkaar kunnen vinden!

De amazone ligt 2,5 graad onder de evenaar!

We zijn na taxi's en vliegen en wachte eindelijk na 13,5 uur op Pipa beleza aan gekomen!
RELAXE!

• 17 September 2012 - 13:05

Mama:

hoi meiden, wat een leuk verslag, ik zag het allemaal voor mijn ogen gebeuren. ja, de wereld is groter dan Rijswijk. Heel fijne dagen in het Resort en tot vrijdag !!
    Liefs,

• 17 September 2012 - 14:39

Betty Overdijk:

Hallo Cherena en Anne,

Wat een avonturen hebben julliel beleefd. Leuke verslagen en foto's. Rust lekker uit en tot ziens! Oma (Betty)

• 17 September 2012 - 17:37

Saskia:

wouw ziet er allemaal gaaf uit zeg, kikke. Mooie foto`s.
    Leuke verhalen en leuk dat jullie gezellige mensen hebt ontmoet toppie.
    Nou lady`s geniet nog lekker die paar dagen en een lekker kleurtje opbouwen dikke knuffels van mams xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 17 September 2012 - 20:39

Richard:

Hallo wijfie s jullie doen er alles aan om er spannende reis van te maken ,wat een avontuur bleven jullie daar maar ik lees ook wel angstige momenten,maar het is gelukkig weer goed gekomen ,de Amazone ziet er kikke uit daar had ik graag bij geweest,ga maar lekker genieten op het resort PIPA en tank daar maar lekker bij, en lekker weg dromen met al jullie avonturen in een hang mat.
    Ik zie jullie vrijdag op schiphol.
    Dikkke knuffels van Richard voor nice flower en Anne xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 18 September 2012 - 11:02

Shirley:

Hallo Dirtydancing en Dragontattoo, wat een geweldig verhaal weer... ik zou gek worden van de stress of alles wel gehaald zal worden... ik denk dat jullie ook wel wat zweetdruppeltjes hebben gehad daar op dat vliegveld. Ik moest erg lachen om dat dans verhaal bij die Indianen.... moest meteen aan gister denken.... Leuk verhaal even voor jullie. Ik had me opgegeven voor de BBB les om, dacht ik, half 8. Was zelf wat eerder dus even powerplaten, hardlopen en met Joe!!!! gepraat. Goed, half 8, ik naar binnen en vraag aan een van de andere lesgenoten; dit is toch de BBBles?! Nee zeg, was het bodyjam!!! Ik vroeg wat dat was? Toch geen dansje?/ Ja juist wel.... haha ik heb het uur volgemaakt maar vraag niet hoe!!!!Deze houten Klaas heeft het niet zo met dat dansen en gaat het ook maar niet meer proberen. Dat billen schudden.... en weer!!!!! het dansje alleen dan net iets anders, mijn hemel!!!!! Wat heb ik de tijd vooruit geduwd! Nou hoop ik dat Anne bij de Indianen net zo met dr billen heeft geschud als de jonge' dikke' dame ,die dacht dat ze bij SYTYCDance was... dan zullen ze haar niet gauw vergeten. Haha. nou meisjes, nog even relaxen en dan weer naar huis. groetjes Shirley

• 18 September 2012 - 21:29

Antoine Feliksik:

Zo, weer even bij gelezen, Ik was ff vergeten dat ik zelf in moest loggen. Bij Maarten kreeg ik iedere keer een bericht.
    Nou goed. Hoewel jullie het goed beschrijven is het bijna onbeschrijfelijk! Wat een trip! Wat gaan jullie de volgende keer doen om dit te overtreffen. Ben ik toch benieuw naar hoe dat met die tickets verkeerd is gegaan. Alles toch nog op z'n pootjes, en met de nodige spanning ECHT vakantie! Wat een reis.
    Tot het volgende verslag.