Eerste ervaringen Sao Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Anne Cherena - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen Sao Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Anne Cherena - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen Sao Paulo

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 September 2012 | Brazilië, São Paulo

We zijn veilig aangekomenn in Sao Paulo!
Eenmaal aangekomen op het vliegveld, onze koffers hadden gepakt stond er een rij van een uur voor een taxi.. Dat gingen wij natuurlijk niet doen! Terug naar boven waar officieel geen taxi's staan te wachten, maar alleen de mensen worden afgezet om nog te gaan vliegen. Gingen wij het daar is als twee toeristen proberen, wat ons geleerd is "just flag it" ! En ja hoor binnen 2 minuten hadden we een taxi!
Toen we bij het appartement aankwamen hadden we geen idee, er zat een poortwachter die totaal geen engels sprak, moesten door twee hekken door voor we naar binnen konden en hij vertelde ons iets in het portugees over bellen. Wij dachten dat hij mr & mrs Billerbeck ging bellen, fout! Hij bedoelde dus dat wij dat moesten doen. Gelukkig antwoorde Cynthia nog en was het zo geregeld en werden we netjes opgehaald! Het is een prachtig appartementen complex, er is zelfs een zwembad voor alleen de bewoners van dit complex. Eenmaal binnen kregen we een rondleiding door het huis, we slapen in Cynthia's kamer en hebben een eigen badkamer!!! Haar ouders zijn heel gastvrij en helpen ons met alles wat we willen weten. Gisteravond heeft haar broer(Diego) ons meegenomen verder op naar een soort bar het lijkt meer op een soort restaurant zoals wij dat kennen groot en in de open lucht voor een deel. We kwamen daar aan en stonden vol verbazing te kijken toen Diego de sleutels van de auto aan de valet jongen meegaf en zijn auto netjes werd weggezet! We hebben echt Braziliaans bier gedronken, stukken lichter bier dan dat wij hebben!

Vanmorgen ons eerste avondtuur in Sao Paulo!
Mr Billerbeck heeft ons het trein/metro station laten zien uitgelegd hoe alles werkt en ja hoor daar gingen we met zn twee opstap op zoek naar de bekende Paulista straat en twee musea's! Van trein naar de metro en zo kwamen we in de bekende straat, wat een verschil met Rio de Janeiro! Hier is alles veel mooier en veel schoner. Aankomen bij het eerste museum stond een rij!!! Dus we zijn helaas niet naar binnen gegaan. Toen moesten we het volgende metro station vinden wat een DRAMA! Toch aan iemand gevraagd.. Die had ons dus niet begrepen en stuurde ons de verkeerde kant op, een straat zoooooo stijl naar beneden dat onze boem boems "billen" zeker weten getraind zijn. Die straat moesten we dus ook weer helemaal terug op naar boven! Eindelijk het volgende metro station gevonden. Uitgestapt bij onze volgende bestemming opzoek naar Museu do Ipiranga. Dat was toch wel 'wat' verder dan we hadden gedacht, anderhalf uur lopen!! Heuvel op heuvel af. Ook daar stond een mega lange rij, dus ook daar zijn we niet naar binnen geweest. Het is de plaats waar de eerste koning geleefd heeft. Mooi huis/kasteel was het zeker om te zien, met een heel mooi park en tuinen!
We hebben onderweg nog ergens sushi gegeten en zijn opzoek gegaan naar een metro station wat toch wat dichterbij was.
Nu zijn we heerlijk thuis na een vermoeiende maar avondtuurlijk eerste dag Sao Paulo!

Ciao!

• 08 September 2012 - 05:44

Johanna:

dat is gezellig wakker worden met zo'n verhaal.
    Ik moet ineens terugdenken aan 2005, toen werd ik elke maandagochtend wakker bij jouw verhalen, Anne.
    heb maar een beetje geduld in de rij, anders zie je nooit een museum, hahaha
    liefs,

• 08 September 2012 - 09:18

Richard:

Wijfie s het is weer een heel avontuur geweest om bij het huis te komen ,neem volgende keer eerst een paar taal lessen!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kijk uit en geniet ervan .
    na al die heuvels komen jullie dus af getraind terug.
    Dus het bier was goed te drinken.
    gr Richard.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 September 2012 - 12:04

Christine:

Ik zit hardop te lachen om jullie avonturen. Misschien moeten jullie naast bilspieren ook wat geduld gaan kweken om toch eens ergens te wachten ;) want anderhalf uur lopen is war ver als je daarna niet gaat bekijken waarvoor je op weg bent gegaan, gekkies.
    Blijf zo schrijven, geweldig!

• 08 September 2012 - 13:01

Saskia:

Het zijn weer maffe verhalen hihi, maar in ieder geval komen jullie afgetraind terug zo te horen, jullie lopen wat af. Scarlett heeft de foto`s erop gezet. xxx mams

• 09 September 2012 - 13:40

Anne En Cherena:

Ergens wachte is niet zo erg maar een rij van honderde meters is NOT FUNNY! Die rijd was ongeveer 3 uur wachten.. Ons niet gezien in een hitte van 30 of meer graden haha! Net als dat we niet eens 1 uur gingen wachten op de taxi haha

• 10 September 2012 - 10:31

Shirley:

Haha, wat grappig toch die twee avonturiers die geen woord Portugees spreken... maar jullie redden je prima hoor!!! Stoere!!!! Met die billen zit het wel goed, nou de mijne nog dus ben ik ook maar lid geworden van f4f.. Dag meisjes, geniet en doe voorzichtig